SHIFRA CORNFELD / BACK TO CHILDHOOD | Zucker

SHIFRA CORNFELD / BACK TO CHILDHOOD

שפרה קורנפלד, סופרת, בת 40, אמא ל 2 בנות ונשואה למולי שגב

Shifra is wearing the 2 pockets shirt / Wide leg white denim

YOU CAN NEVER GO HOME AGAIN

בעשור שחלף מאז שעזבתי את העיר היפה שלי התקשיתי לחזור בלב שלם. פה ושם קפצתי לבקר משפחה, להשתתף בפאנל ספרות או ארוע תרבות אחר ששואב ירושלמיות לשעבר חזרה מהשפלה במעלה ההר. כל הזמן הזה לא הצלחתי להשתחרר מהתחושה שנטשתי, והיא בתורה, הפנתה לי את הגב. האתגר היום יהיה לעלות אליה בלי לגלגל איתי אבן כל הדרך למעלה. לבוא בלב פתוח ומבט סקרן, נקי ממטענים שליליים, אבל גם בלי התרפקות ונוסטלגיה.

HOW TO OWN THE ROOM

מהרגע שאני נכנסת בשער אני מרגישה את הנינוחות של מפגש מחודש עם חברה שלא ראיתי שנים ואנחנו ממשיכות את השיחה בדיוק מהנקודה בה היא הפסיקה. יחד עם הצוות אני מתמקמת בטבעיות באחת הפינות בבניין הקריר ומתארגנת לצילומים. צריך לתאם עם מישהו? לשאול? לבקש רשות? אני מחזיקה בראש את הדמות של אמא שלי, צועדת זקופה לתוך הלובי של מלון המלך דוד כדי להשתמש בשירותים המפנקים של אורחי המלון, מסבירה לי שאם אראה כמו מישהי שאמורה להיות שם, אף אחד אף פעם לא יפקפק בזה.

Shifra is wearing the High neck T-shirt

FURTURE NOSTALGIA

לפני הצטלמה פה כלה צעירה בשמלת נסיכה ארוכת שרוולים, מכוסה עד הצוואר באבני סוורובסקי. נערה אחרת חיכתה בסבלנות לתור שלה להצטלם במסדרון הפוטוגני עם האור המחמיא, לבושה בגלימת סיום תיכון שחורה, כובע מרובע על הראש עם גדיל משתלשל ממנו ומבט גאה. שתי נשים צעירות, יפות, אופטימיות, כל אחת מקצה אחר של העיר. אני רואה את עצמי בהן ותוהה איזה מקום תתפוס התמונה שצילמו כאן היום בהמשך חייהן. 


Shifra is wearing the Friday top / Wide Leg Denim

GOOD GIRLS DON'T CLIMB TREES

אני אפילו לא יודעת איפה בתל אביב יש עצים טובים לטיפוס. אבל בירושלים אני מכירה את החורשות, את הפארקים ואת הגנים הנסתרים בהם הקיסוס מטפס על גדרות האבן וילדות שאף אחד לא אומר להן להיזהר על הבגדים שלא יקרעו, מטפסות על עצים.

Shifra is wearing the Henley Top / Wide Leg Sand Denim

THERE'S A CRACK IN EVERYTHING

יש שמועה שכשכלי חרס נשבר ביפן מדביקים אותו חזרה וממלאים את הסדק בזהב. אני לא יודעת אם זה נכון, אבל כשאני חושבת על ירושלים של זהב זה הדימוי שקופץ לי מיד. עיר קשה ודחוסה, עם קרני אור זהובות שמאירות דרך חרכים.

Shifra is wearing the Text Embroidery T-shirt 

SLIDING DOORS

ירושלים מאירה לנו פנים. מפנה לנו חניה בכל מקום שאנחנו עוצרות בו, מסדרת לנו לוקיישנים מפתיעים, ואפילו פותחת מקומות במיוחד בשבילנו. בכל יום אחר אילו היינו מגיעות ל"מפעל" היינו מוצאות אתר בניה עם פועלים. אבל היום מקדמים את פנינו בלונים קשורים לפיגומים שמכסים את המבנה הישן והמיוחד שהפך לחממת אמנים. אנשי המקום חוגגים יום הולדת, מתעלמים מאיתנו באדישות נדיבה. בהבזק של רגע, דרך הדלתות המסתובבות אני רואה גרסא של עצמי, זאת שלא בחרתי בה, יושבת בגינה היפה של המפעל, לובשת מכנסי דייגים ואוכלת חומוס בפיתה.

Shifra is wearing the Cool Fit Tank / Wide Leg Blue Denim

COHEN'S DELI / LET'S PRETEND WE CAN TRAVEL

עוצרות לקפה במקום עם שם של מוסד ניו יורקי ולוק של קפה שכונתי ברומא. ולפני שאני מספיקה ללגום מהקפה, אני רואה את אחי חוצה את הכביש ממול. גם כשאני מנסה לשחק בכאילו וללגום קפוצ'ינו איטלקי מעל מפה משובצת אדום לבן, אני נמצאת בחצר האחורית של הבית.Shifra is wearing the Weekend T-shirt

NATIVE STRANGER / BACK HOME

נסענו באין כניסה כדי להגיע לתצפית הזאת. שלט מכריז: כביש לתושבי המקום בלבד – אם כך מותר לי גם. אני לא צריכה מדבקה על האוטו כדי לדעת שהמקום הזה הוא תמיד שלי. גם כשאני לבושה כל כך אחרת מהילדה שגדלה פה. עומדת עם הגב לישיבה, צופה אל הצוקים של גיא בן הינום, סילוואן, הרי יהודה, חומת ההפרדה. כל כך מורכבת העיר הזאת, ככ יפה ומכוערת, כל כך שלי וכל כך זרה.

Shifra is wearing The Open Back Jumpsuit

 

Photos : Roni Cnaani


Leave a comment

Comments will be approved before showing up.

*
למדוד בבית

על מנת להקל עליך את תהליך הרכישה, אנחנו מאפשרים לך למדוד בבית ולשלם רק על הפריטים שמתאימים לך

איך זה עובד?
  1. הוסיפי עד 5 פריטים לסל הקניות
  2. סמני את האופציה - למדוד בבית בסל הקניות ושלמי רק 1% מערך ההזמנה
  3. הפריטים ישלחו אל ביתך עם שליח בחינם
  4. מרגע קבלת הפריטים יהיו לך 72 שעות להחליט איזה פריטים ברצונך לשמור.
    בתום 72 שעות אנחנו נחייב אותך רק על הפריטים שהחלטת להשאיר אצלך.
איך מחזירים פריטים?

עלות המשלוח חזרה על חשבון הלקוח