SHARON BAR GIL / CLINICAL HERBALIST | Zucker

SHARON BAR GIL / CLINICAL HERBALIST

שרון בר גיל, בת 54 , אמא ל 4 ילדים ,הרבליסטית קלינית העוסקת בליווי תזונתי ותמיכה נטורופטית למתמודדים עם סרטן ולאלו המעוניינים להפחית את הסיכון בתחלואה ומחברת הספר הנפלא תשעים אחוז בריא.

Sharon is wearing the Boyfriend shirt and super stretch olive denim

מה זה בעצם נטורפטית והרבליסטית קלינית ? זה נשמע כמעט כמו מכשפת מיסתורית שמבשלת עלים אקזוטים בסיר רחב שוליים בחצר הבית הפסטורלית ?

נטורופתיה הוא למעשה השימוש בכלים טבעיים ועדינים ככל האפשר בכדי לעזור לגוף שלנו להגיע לאיזון ובריאות- למשל השימוש בתזונה, בצמחי מרפא, ובעוד כלים של אורחות חיים כגון הפגת מתחים ופעילות גופנית.

הרבליזם הוא השימוש הרפואי בצמחי מרפא, רפואה עתיקת יומין, שבמאה האחרונה נחקרת בכלים מדעיים, למעשה חלק ניכר מהתרופות המודרניות מופקות מחומרים הנמצאים בצמחים, למשל אספירין- שכולנו מכירים , הופק במקור מחומצת סליצלית שנמצאה בקליפת עץ הערבה.

Sharon is wearing the Silk henely shirt , Wide leg denim 

את מלווה חולי סרטן בייעוץ תזונתי, איזה אימפקט יש לתזונה על המחלה והיכולת להלחם בה וכיצד משנים מיינדסט ממזון כנחמה למזון כתרופה?

התזונה היא מרכיב חשוב בסל הכלים שלנו בהתמודדות עם כל מחלה וכמובן שגם עם סרטן, הן ביכולת למזער את תופעות הלוואי, לשקם את הגוף מטיפולים שונים , לחזק את מערכת החיסון שלנו ולהקטין את הסיכון לתחלואה חוזרת , המכון האמריקאי לחקר הסרטן אומר שאפשר למנוע לפחות שליש ממקרי התחלואה בסרטן ע״י אורחות חיים בריאות. 

אני שואלת כל מטופל שבא אליי: אם היו מציעים לך תרופה חדשנית שתקטין את הסיכון שלך לחלות ב 30% , כמה היית משלם עבורה? רוב האנשים היו מוכנים לשלם סכומי כסף ניכרים, והמזל הוא שהתרופה הזו בכלל לא עולה כסף - היא טמונה באורחות החיים שלנו , באוכל , בתנועה, בשינה ובניהול המתחים שלנו , המסר הכי חשוב מבחינתי הוא התובנה שהאוכל שלנו הוא הרבה מעבר לקלוריות, הוא אינפורצמציה שמעצבת את ההתנהגות של כל מערכות הגוף שלנו, הוא מעין חוליה מקשרת בין גוף לנפש.

sharon is wearing the Silk henely shirt

גוף ונפש קשורים הם כיחידה המזינה זו את זו - כיצד את רואה את היחסים בניהם ?

גוף ונפש הם בלתי ניתנים להפרדה, זו היא לא דעה אלא עובדה מדעית. לאוכל שלנו יש השפעה רב מימדית גם על הגוף וגם על הנפש- האוכל מכיל אינפורמציה שמעצבת את ההתנהגות של כל מערכות הגוף שלנו, הוא מעין חלויה מקשרת בין הגוף והנפש. תחום מדעי בשם פסיכו-ניורו-אימונולוגיה עוסק במחקר ההשפעות של דחק על מערכת החיסון ומערכת העצבים, מערכת העיכול והמוח קשורים אחד לשני ביחסי גומלין מורכבים וכל אדם עם בעיות במערכת העיכול מספר שמצבו הגופני מושפע רבות ממצבו הרגשי.

sharon is wearing the Cool fit blazer , V neck light knit

במהלך היום שלנו אנחנו צורכים המון דברים, לא רק אוכל , תוכן, צרכנות ,אנרגיה- כולם מזינים אותנו- כיצד הם שונים מאוכל לתפיסתך?

אוכל הוא רק אחד הדברים שמזינים אותנו, הייחוד באוכל הוא שאנחנו מכניסים לגוף חומרים שונים, ברמה הפיזית לא רק האנרגטית. אנחנו אוכלים מידי יום , מספר פעמים כך שההשפעה המצטברת היא מאוד משמעותית, אחת השאלות המעניינות בצריכה בכלל ובאוכל בפרט היא לשאול- האם הדברים שאנחנו צורכים מזינים אותנו או דווקא מדלדלים אותנו ?

sharon is wearing the Daily shirt

sharon is wearing the military jacket , Soft turtule neck

בזמן הקורונה התגבשה מגמה של גננים ביתיים, אנשים חזרו לגדל ירקות, לאפות לחם, להיות יותר מודעים לתזונה שלהם ולמאמץ שהם מוכנים להשקיע, את חושבת שזה טרנד חולף או משהו אכן השתנה באופן בו אנשים ניגשים לתזונה שלהם?

אני רואה שאנשים מהר מאוד חוזרים לקצב החיים הקודם שלהם . אני חושבת שאחת התובנות החשובות שעלו מהקורונה היא שמצב הרקע שלנו הוא בעל חשיבות גדולה ביכולת שלנו להתמודד עם אתגרים בריאותיים ושחשוב להשקיע ביום יום שלנו , אני מקווה שהתובנות האלו ישארו

 sharon is wearing the cool fit blazer , white t-s , wide leg grey denim

יש דבר כזה תזונה מגדרית? כלומר- תפריט רכיבים מסוימים, הרגלים שונים המתאימים יותר לגברים או נשים או שאנחנו נמצאים בחלל ביו-ג׳נדרי?

אני לא מתייחסת לתזונה באופן מגדרי אלא מנסה להבין את הפיזיולוגיה ואורחות החיים של האדם הניצב מולי ללא קשר למגדר שלו, אני כן יכולה לומר שבאופן כללי לנשים יש יחסים מורכבים יותר עם אוכל מאשר גברים.

 sharon is wearing the Military jacket

מה בין אוכל למלתחה- את מתחברת למטאפורה הזו? לרעיון שמדובר למעשה באוצרות שמבטאת אותך, את הבחירות המודעות שלך, תחושת הנוחות והבטחון שלך בעולם ומבוססת על הכרות אמיתית עם עצמך?

כמו אוכל גם המלתחה הוא נושא יומיומי, ובשניהם כולנו מושפעים מטרנדים ואופנות, אבל בשניהם חשוב לייצר בסיס נכון שמותאם לנו. עם מודעות אנחנו יכולים ללמוד לעצב תפריט ומלתחה בצורה שיותר נכונה לנו ומייצגת את העקרונות המנחים אותנו . בשבילי זה צריכה נבונה היא - יותר מקומי, יותר איכותי, יותר מדויק ונצחי וחשוב שיהיה מיצרנים קטנים , כך גם באוכל - פחות מהחי, יותר אורגני, פשוט, ביתי וטרי ככל שניתן.

sharon is wearing the Loose shirt , Oxford cashmere cardigan 

מה הם החטאים המתוקים שלך?

אני בעד איכותי וטעים , וכמובן 90% בריא. אז לא תתפסי אותי אוכלת גלידת סויה או שוקולד חרובים, אני מעדיפה לאכול את הדבר האמיתי ובכמות קטנה, אז כן, אני אוכלת מאפים , גלידה ושוקולד -אבל מקפידה לשמור את זה בכמויות נמוכות. כמו שאחד המורים בקליפורניה נהג לומר- הכל במידה, לפעמים עדיף לשתות בירה עם חברים בפאב מאשר לאכול סלרי אורגני לבד בבית

sharon is wearing the boyfriend shirt , wide leg grey denim, classic loufers

האם יש מקום בעולם שמבחינתך הוא השראה גדולה למטבח בריא ומודעות מגיל צעיר?

מבחינתי ההשראה היא מקומות בעולם שנקראים ״האזורים הכחולים״- המקומות בעולם בהם אנשים חיים את החיים הארוכים ביותר עם הכי מעט מחלות, יש להם הרבה מהמשותף וכדאי ללמוד מהם: אוכל ביתי, טרי, ובעיקר צמחוני ומקומי, עם פעילות גופנית שהיא חלק מהחיים עצמם הם לא הולכים לשיעורי זומבה או פילאטיס למשל, הם פשוט צועדים ממקום למקום, עובדים בגינה.. יש בזה משהו שהוא יותר נכון, יותר מחובר. בישול ביתי הוא לטעמי כישור חיים הכרחי, הרי זה משהו שאנחנו מכנסים לגוף כל יום- כדאי להבין מה יש באוכל שלנו , מאיפה זה בא ומי הכין אותו 

sharon is wearing the Contrast placket shirt

לרכישת הספר ״תשעים אחוז בריא״ לחצי כאן 

Photos : Amit ofek

 


Leave a comment

Comments will be approved before showing up.

*
למדוד בבית

על מנת להקל עליך את תהליך הרכישה, אנחנו מאפשרים לך למדוד בבית ולשלם רק על הפריטים שמתאימים לך

איך זה עובד?
  1. הוסיפי עד 5 פריטים לסל הקניות
  2. סמני את האופציה - למדוד בבית בסל הקניות ושלמי רק 1% מערך ההזמנה
  3. הפריטים ישלחו אל ביתך עם שליח בחינם
  4. מרגע קבלת הפריטים יהיו לך 72 שעות להחליט איזה פריטים ברצונך לשמור.
    בתום 72 שעות אנחנו נחייב אותך רק על הפריטים שהחלטת להשאיר אצלך.
איך מחזירים פריטים?

עלות המשלוח חזרה על חשבון הלקוח