THE CERAMIC ARTIST- YAARA NIR KACHLON | Zucker

THE CERAMIC ARTIST- YAARA NIR KACHLON

יערה, בת 48 , נשואה לגיא, אמא ל 4 ילדים, בעלת עסק עצמאי כבר מעל 20 שנה, גרה ועובדת במושב קלחים

Yaara is wearing the Shinny neck top , Super stretch camel denim

האם תמיד ידעת שתהיי קרמיקאית?

לחלוטין לא ידעתי את זה, למעשה זו היתה החלטה רגעית ורגשית שהחלטתי אחרי התנסות קצרה אך טובה עם החומר. בתקופה שלאחר הצבא נרשמתי לחוג קרמיקה בשביל הכיף ומהר מאוד הרגשתי תשוקה חזקה לחומר ולעשייה, כל הכיף הזה הוביל אותי לחשוב על לימודי עיצוב קרמי בבצלאל בתקופה שלא היה לי מושג לאיזה כיוון אני הולכת, התחלתי תהליך והתקבלתי. אני די בטוחה שגם בשלב ההרשמה ללימודים לא באמת חשבתי שבסוף אהיה קרמיקאית

המותג ״יערה״ מתאפיין בקולקציית כלים בצבע שמנת בלבד, זה כמו להקים מותג אופנה רק של פריטים בלבן :) מה עומד מאחורי ההחלטה?

יש כמה דברים שעומדים מאחורי ההחלטה, וליתר דיוק- זה לא התחיל כהחלטה מודעת אלא התגלגל ונשאר שם . אני חושבת שבתחילת דרכי נורא עניין אותי למצוא את הפונקציה בכל פריט, הייתי עסוקה בנפחים מדויקים, בעובי שחשוב לי, במשקל הכלי, כיצד זה ייערם ואיך זה ירגיש בידיים, זה דרש המון ניסוי ותהייה, חידוד ודיוק של המוצר. הרגשתי שנושא ״הקישוט״ לא שייך כרגע לתהליך, עם הזמן היו לי המון ניסיונות ודגמים שפתרתי אותם מבחינה שימושית וניפחית אבל כולם היו לבנים. היה בזה משהו מאוד נכון בעיני להשאיר את הבייסיק הזה כפאלטה שמקבלת אליה את האוכל הצבעוני, בסוף הכלי אמור לשרת, להכיל ולהחמיא למה שיש בו ולא להיפך. 

Yaara is wearing The Trim Embroidery Top

בשלב הראשוני זה היה מוזר להרבה אנשים, מדובר בתחילת שנת 2000, לא ממש היתה קרמיקה עבודת יד בלבן, היו שטענו שהכלים לא ניראים פתורים עד הסוף אך לשימחתי היו גם כאלה שאהבו מאוד וכך זה נשאר. מאז אני יוצרת תמיד סביב הניואנס הזה, הקונספט הוא ״כלי שולחן״, לכל כלי יש את שימוש אחר קטגוריות אחרות, גם לקערת סלט לדוגמא יש צריכים שונים, גדלים שונים כך שלכל כלי אני בודקת עד הפרט האחרון, מה הגודל,עומק והטוויסט שהוא זקוק לו, אך בצבע אני לא נוגעת.

The Gold Brown Belt 

הכלים שלך מתאפיינים בפונקציונאליות ואסתטיקה נקייה וניצחית, איך מתרחש תהליך העיצוב, האם זה כמו באופנה, קולקציית קיץ / חורף ?

עם השנים למדתי להקשיב לרעשי רקע, בהתחלה יצרתי מה שחשבתי שהכי נחוץ, עיצבתי אוסף בסיסי אך נחשק, כזה שמי שמתחבר ירצה אחד לכל פונקציה. אני משיקה קולקציה חדשה כל שנה לפני ראש השנה. שלא כמו באופנה אני ממשיכה לייצר מוצרים משנים קודמות כך שהמוצרים החדשים מתווספים לאוסף שלי, לאט לאט האוסף גדל בהתאם לצרכים שלי שאישה שמשוגעת על בישול ואוהבת לארח וגם לפי מה שהלקוחות שלי מסמנים לי. זה לא חייב לבוא כהערה או בקשה אלא מספיקה לפעמים שאלה של מישהי בשביל להבין שזה יהיה הדבר הבא בצורה כזו או אחרת, כמובן שאני מנסה להתאים לעונה או לרוח התקופה אבל זה עדין מאוד שונה מאופנה.

Yaara is wearing The cocktail top , Wide Leg White Denim 

הסטודיו שלך הוא חלק מהבית, איך משלבים אמהות ל 4 ילדים ועסק משגשג?

במבט של 15 שנה לאחור זה היה מאתגר, היו לילות שלמים שהייתי עובדת בסטודיו עם הבייביסנס דולק כי במהלך היום לא היה לי מספיק זמן, לא היתה ברירה, היום היום מחולק בצורה מאוד ברורה. כשהם במסגרות אני בסטודיו, וכשהם בבית אני איתם, ב 100% עם כל מה שכל אמא עושה, הכיף הגדול הוא היום כשהם גדולים, הכל נעשה בנחת וחופשיות

Yaara is wearing The Rock Cool Tank Top  

נראה שלכל תבשיל יש את הכלי המתאים לו, מאיפה ההשראה לכלים?

זה אמנם לא בהכרח כלי מותאם לתבשיל ספציפי אך ללא ספק לכל תבשיל יש לפחות כלי אחד או שניים שמתאימים לו והכיף הכי גדול שאפשר לצאת מהקופסא ולהשתעשע עם כלים בכל מיני אופנים, כמו למשל- להגיש סלט חסה מהמם בתבנית הלחם המלבנית שלנו או להגיש חמין בכלי אובלי ענק שיכול לשמש גם לצלחת פירות. לא מזמן לקוחה סיפרה לי שהיא הגישה כמה מנות של מלבי טובע ברוטב ורוד על מגש אינגליש קייק במקום בכלים אישיים, זה גאוני ויצירתי!  ההשראה תהיה תמיד אוכל, כמו כולם אני חשופה יום יום למנות ומתכונים משגעים, יש כאלה שזה עושה להם חשק מיד לבשל, לי ישר בא לרוץ לתכנן איזה כלי:) 

מה השלב האהוב עליך בכל תהליך העבודה שלך? 

אני באמת מאוהבת בעבודה שלי כך שקשה לי לבחור שלב אחד, הטכניקה שאני עובדת בה מונה כל כך הרבה שלבים, כל שלב והקסם שלו וכשאני אומרת קסם, אנ מתכוונת לזה, אחרת איך תסבירי שאחרי 20 שנה אני עדיין מוקסמת בכל פתיחת תנור? לפתוח תנור גלזורה זה כמו לפתוח מתנה, יש גם את הפעם הראשונה שיוצקים דגם חדש ומוציאים אותו מהגלופה שלו, זה רגע של ניצוצות.

Yaara is wearing The Loose Rock Vest, Straight Leg Summer Blue Denim

מותג / אמן קרמיקה שאת אוהבת במיוחד ?

אני אוהבת המון אבל אחד שהוא מיוחד במינו, השראה וגם מורה חשוב עבורי הוא מארק צצולה, מארק הוא יוצר ומעצב קרמי שחי ופועל בפולין, הוא כשרון על לדעתי בעל יצירות מופת והצלחות רבות בעולם, זכיתי ללמוד ממנו ולקבל ממנו כלים חשובים כשהייתי סטודנטית בפארסונס בניו יורק בתקופה שהוא היה שם ראש מחלקה. 

את בשלנית? ספרי לנו על מתכון מנצח המוגש בכלי האהוב עליך ביותר

אני בשלנית. אוהבת את המטבח! אם לא הייתי קרמיקאית הייתי בתחום הבישול.

מנה מנצחת זו אחת שקל להכין אבל גם טעימה ואם אפשר גם בריאה, אני מכינה הרבה אנטיפסטי עם שמן זית ומלח גס, אני אוהבת לשים ירקות שגדלים לנו בחווה החקלאית כמו : בצל סגול, שום, פלפל צבעוני, פטריות שלמות, פרוסות סלק, פרחי כרובית וקישוא, שמה בתנור על חום גבוה מכוסה בנייר אלומניום לחצי שעה , מסירה את הנייר אלומיניום וצורבת היטב על חום גבוה. זה כל כך פשוט אבל תמיד נראה מושלם על מגש ״לורן ״ האובלי שלי, על אותו מגש אני אוהבת להגיש אספרגוס לאחר שחלטתי אותו כמה שניות במים רותחים ואז צרבתי עם שמן זית ,מלח, פלפל על הפלנצ׳ה, כשזה מונח על המגש אני סוחטת מעליו קצת לימון וזה חלום.

Yaara is wearing The Cool fit White Blazer, Day & Night White Pants , Silk Lace top

מאמינה שכמו בגד, חייב להיות לך חיבור אישי עם כלי , אחד כזה שמלווה אותך שנים, יש לך אחד כזה? יש לו סיפור מעניין ?

כשהתחלתי למכור ב abc home & carpet בניו יורק בשנת 2010 זה היה הגשמה של חלום. אחד הדגמים הבולטים שהם הזמינו היה סדרה של קערות עגולות בחמישה גדלים שהיו איתי מתחילת הדרך ועד היום, ABC נחשבו ונחשבים עד היום בעיני כפסגת הטעם הטוב ולכן הבחירה בדגם הזה זיכה אותו בתור אהוביק של אמא.

כשאנשים רוכשים אותו בסטודיו אני מספרת להם לאן הוא הגיע ומרשה לעצמי להשוייץ, יש לפחות 20 דגמים שמלווים אותי רצוף מתחילת דרכי כבר 20 שנה, כל פעם שמישהי קונה את אחד הדגמים האלה חיוך קטן ובלתי נשלט מתגנב לי לשפתיים, חיוך של נוסטלגיה, סיפוק והרבה הכרת תודה

photos : Adi goldman


Leave a comment

Comments will be approved before showing up.

*
למדוד בבית

על מנת להקל עליך את תהליך הרכישה, אנחנו מאפשרים לך למדוד בבית ולשלם רק על הפריטים שמתאימים לך

איך זה עובד?
  1. הוסיפי עד 5 פריטים לסל הקניות
  2. סמני את האופציה - למדוד בבית בסל הקניות ושלמי רק 1% מערך ההזמנה
  3. הפריטים ישלחו אל ביתך עם שליח בחינם
  4. מרגע קבלת הפריטים יהיו לך 72 שעות להחליט איזה פריטים ברצונך לשמור.
    בתום 72 שעות אנחנו נחייב אותך רק על הפריטים שהחלטת להשאיר אצלך.
איך מחזירים פריטים?

עלות המשלוח חזרה על חשבון הלקוח