RONI SASLOVE / WOMAN & WINE | Zucker

RONI SASLOVE / WOMAN & WINE

רוני ססלוב, בת 41, ייננית, כתבת יין, מבקרת יין, מעבירה סדנאות יין בארץ ובעולם, מטפלת גוף- נפש, חיה ויוצרת על פי עקרונות ה Slow living / Slow food

Roni is wearing The Daily Cool Jacket

איך נראה היום שלך? 

כל יום שונה מקודמו. לרוב אני מתחילה את היום בשיעור יוגה, אוכלת ארוחת בוקר ומתיישבת לבנות את היום ואת השבוע קדימה. בימים בהם אני מעבירה סדנאות יין אני עוברת על נושא הסדנא, קוראת מחקרים חדשים וכתבות בנושא, בונה את תפריט היינות לשיעור של אותו הערב- לבסוף מרכיבה ערכה מהריחות שאני רוצה שהן יילמדו לזהות ביינות, אותה אביא איתי לשיעור.

אני אוהבת את הימים האלו במיוחד, כי הם מוציאים אותי החוצה לטיול בין שווקים ,מעדניות ומחסני יינות.

את הימים בהם אני מטפלת בקליניקה אני נוהגת להתחיל במדיטציה ובהתכווננות למפגש עם המטופלים.

בשאר הזמן אני בפגישות הקשורות למיזמים שונים בענף הקולינריה והיין, ופעם בשבוע מדברת על יין בפינה הקבועה שלי ברדיו 102, בתכנית של רועי כ״ץ.

חוץ מזה? כמה שיותר יוגה ואוכל טעים בבית או בחוץ.

Roni is wearing The Reversible Jacket

 במשך 15 שנה היית, לצד אביך, בעלת יקב הבוטיק ״ססלוב״ מהיקבים החלוצים בארץ, עבדת 24/7, איך ניראים החיים אחרי המירוץ?

תקופת היקב הייתה מרתקת, גידלתי ענבים, ייצרתי יינות, עד שבשלב מסוים אורח החיים הפך לאינטנסיבי מידי עבורי, והחלטתי להוריד הילוך ולמכור את היקב. כמובן שהמהלך היה מורכב רגשית- בכל זאת היקב נשא את שמי ושם משפחתי ואני שמחה להסתכל על התקופה הזו ממרחק הזמן ולהרגיש שהיא הסתיימה בזמן הנכון. היום אני מחלקת את הזמן שלי בצורה הרבה יותר ומגוונת- מבלה עם אנשים שאני אוהבת, בטיולים בטבע, יוצאת למסיבות- שזה יפה, כי בשלב מסויים כבר חששתי ששכחתי לרקוד. מסתבר שלא!

Roni is wearing The Denim Shirt
בתור מי שגדלה לתוך עולם היין, תארי לנו את תהליך החיבור ליין והאם את רואה את חייך בלעדיו?

יין הוא משקה מופלא שאין שני לו. אני לא רוצה לחיות בלעדיו, הוא הופך את החיים למעניינים יותר. היין הוא דבר כל כך פשוט, בסך הכל ענבים שתססו... היופי הוא שלמרות פשטות התהליך , הוא מכיל מאות ( כן,מאות) ריחות שונים . כשאני מריחה יין אני כמו בלשית: אני מחפשת את הסיפור שלו, מאיזה זן ענבים הוא עשוי, איך עשו אותו, בן כמה הוא מרגיש ומה צפוי לו בעתיד. בנוסף אני נהנית לזהות ריחות שמזכירים לי חוויות מהעבר, כמו ריח של קינמון מיין מענבי שירז יזכיר לי את העוגה של סבתא שלי וריח של האננס המצוי ביין שיוצר מענבי גווצרטרמינר מזכיר לי את החופשה בתאילנד

 יין הוא יצירה מלאה בתשוקה, טעמים ודקויות, מה היין שהכי עושה לך את זה, תארי לנו אותו ולמה דווקא הוא. 

בחירת הבקבוק אצלי נעשית בהתאם למצב הרוח, לזמן ולחברה איתה אחלוק את היין, אין בקבוק אחד שמתאים לכל הסיטואציות גם יחד, וטוב שכך. 

 אחת המגמות שתופסות תאוצה בארץ ובעולם, היא ה Slow Living / Slow Food. איך תפיסת החיים הזו באה לידי ביטוי בחייך? 

אני מאמינה בתהליכים ובזמן שלוקח להם לקרות. טיול בטבע, למשל, הוא פעילות שתמיד אעדיף לעשות ברגל ולא ברכב: כדי באמת להתבונן בנוף ולהבחין ביופי הפרטים הקטנים ,בשלל הריחות שבאוויר. אני מעדיפה ללכת לאט ולהיות חלק מהתמונה מאשר להיות צופה מבחוץ. חלק מסדנאות היין שלי מתחילות בתרגיל אכילת צימוק למשך 2 דקות לפחות עם עיניים עצומות. כאשר עוצרים רגע, פתאום שמים לב להבדלים בטקסטורה, לדינמיקה בטעמים- החוויה כולה משתנה. בקיצור, איטיות נהנות יותר

חידוד החושים- בסדנאות יין שאת מעבירה את מלמדת איך לחדד ולבחון את השפעת החושים שלנו בשתיית יין. מה הדבר הכי מפתיע שגילית במהלך הסדנאות?

הכי מפתיע אותי לחשוף בטעימת היין את החוויה הנוסטלגית של התת מודע. כשאנחנו מריחים את היין, עם או בלי לשים לב, הריחות נעים לאיזור במוח של הזיכרון החושי. כשאני שואלת האם הריח נעים או לא נעים כולם יודעים להגיד, אך למה הוא נעים זו שאלה אחרת ומרתקת. אנחנו נאהב ריח אם הוא יזכיר לנו חוויה חיובית מהעבר, גם אם לא נדע להצביע על איזה. לדוגמא, באחת מסדנאות היין הפרטיות שהעברתי הרחנו ריח של דובדבנים, אחת המשתתפות הריחה ומיד אמרה "אני לא יודעת מה זה אבל זה הריח של אושר!" והתמלאה בשמחה גדולה. לאחר מכן היא שיתפה שכילדה היא גדלה באוקראינה ואחד הדברים שהיא הכי אהבה לעשות היה לקטוף דובדבנים עם סבתה. הריח שימש לה כמפתח לזכרון הספציפי הזה- ובמידה מסוימת סייע לה לחוות אותו מחדש. מרגש אותי לדעת שיין מסוגל להניע דבר כל כך משמעותי

Roni is wearing The Multi Color Placket Shirt

בהרצאותייך את מביאה גישה חדשה שונה וחדשנית להערכת יין ולמשמעויות העמוקות והמרתקות, חברתיות, פסיכולוגיות וגופניות -רפואיות של היין על כל סוגיו, איך זה בא לידי ביטוי בחיים עצמם?

חוש הריח והטעם מהווים חלק משמעותי בדרך בה אנחנו חווים את מרבית הרגעים בחיינו, שהרי אנו מריחים בכל נשימה. ברגע שאנחנו מצליחים לחדד את הקשב שלנו אליהם, אנחנו בעצם מפתחים את יכולתנו להנות משלל החויות שהחיים מציעים: קצת כמו לשמוע מוזיקה דרך אוזניות עם סאונד רגיל, לעומת אוזניות שמאפשרות לשמוע מגוון התדרים והניואנסים של כל הכלים המנגנים ביצירה. בנוסף, לריחות יש השפעה פיזיולגית על הגוף, לדוגמא, לריח של לימון (Limonene) יש השפעה מרגיעה, נוגדת חרדות ודיכאון וגם ואנטיביוטית, אז רק להריח ריזלינג יכול להיטיב מבחינה פיזולוגית ונפשית. 

Roni is wearing The Multi Color Placket Shirt


Roni is wearing The Stone Denim

 אחד התחביבים שלך הוא לטייל בארץ וללקט עשבי תיבול, מיני ירק הגדלים פרא ביערות, ולבשל ארוחה צמחונית המלווה ביין איכותי. ספרי לנו על החיפוש, הליקוט, הקטיף והמתכון למנת אורניות עם אספרגוס פרא ואזוב.

הטבע הוא עבורי שילוב בין מעדניה לחנות התבלינים המושלמת: הכל הכי טרי ובחינם, והסיבוב בין המדפים הוא הפעילות הכי מלבבת שיכולה להיות. אני אוהבת שלכל עונה יש את המתנות שלה, ושיש כל כל הרבה מה ללמוד על כל אחד מהפרטים הפרושים לפניי. חשוב לציין כי את הליקוט יש לעשות עם הרבה כבוד: אין לקטוף בשמורות טבע מוצהרות ואם קוטפים בשטחים ירוקים אז רק במידה, ולקחת רק את הכמות שבאמת נזדקק לה ושתואמת את כמות הפרטים הנמצאת בשטח

 מה מביא ייננית לפתוח קליניקה ולטפל באנשים?

אני שמחה שאנחנו חיים בתקופה שלא חייבים לבחור מקצוע אחד בלבד לכל החיים , כך שיש יותר מקומות להתפתח אליהם ולבטא מגוון רחב יותר של האיכויות הגלומות בנו. מעל 20 שנה אני לומדת כיצד לטפל בשיטות וגישות רחבות המשלימות אחת את השניה: רפלקסולוגיה, תטא הילינג, מדיטציות, שיטת האחדות, אבחון בכפות רגליים, דימיון מודרך, התמקדות, מיינפולנס- והרשימה עוד ארוכה.

אחד ההבטים המעניינים בחוויה שלי כמטפלת, הוא הצורך לבחור בטכניקות הנכונות לכל מטופל כדי להיטיב עימו בצורה המירבית, יש הרבה דרכים לעזור לאנשים לקבל בחירות יותר מודעות לגבי חייהם ולפעול פחות מתוך התניה אוטומטית, וזה נעים ומספק לראות את השיפור לאורך התהליך.

 מהם חמשת האסנשייאלס שלך בחיים?

יין, יוגה, ים, אבוקדו ושוקולד


Roni is wearing The Wash & Wear Silk Top

 

Photos: Ella barak

Leave a comment

Comments will be approved before showing up.

*
למדוד בבית

על מנת להקל עליך את תהליך הרכישה, אנחנו מאפשרים לך למדוד בבית ולשלם רק על הפריטים שמתאימים לך

איך זה עובד?
  1. הוסיפי עד 5 פריטים לסל הקניות
  2. סמני את האופציה - למדוד בבית בסל הקניות ושלמי רק 1% מערך ההזמנה
  3. הפריטים ישלחו אל ביתך עם שליח בחינם
  4. מרגע קבלת הפריטים יהיו לך 72 שעות להחליט איזה פריטים ברצונך לשמור.
    בתום 72 שעות אנחנו נחייב אותך רק על הפריטים שהחלטת להשאיר אצלך.
איך מחזירים פריטים?

עלות המשלוח חזרה על חשבון הלקוח