KEREN AGAM / A SELF-MADE BAKING PRODIGY | Zucker

KEREN AGAM / A SELF-MADE BAKING PRODIGY

קרן אגם, בת 51, נשואה ואמא לשלושה ילדים, המאסטרית של האפייה הביתית והדמות מאחורי הבלוג המצליח ״נשואה למאפייה״

Keren is wearing the fitted button up shirt, straight leg denim, the masculine belt

איך הגעת לתחום ? ואיך התחיל המסע הזה ?

 התחלתי לאפות רק בגיל 40 בתור תחביב שנהנתי ממנו מאוד ועם הזמן הוא הלך ותפס נתח גדול מהחיים שלי, באפייה גיליתי את היצירתיות שבי. רק בשנת 2013 פתחתי בלוג קטן ב״סלונה״. לא היה לי יותר מידי ידע באפייה , בצילום, בכתיבה, אבל התחלתי ועם הזמן למדתי ורכשתי עוד ועוד כלים. בשנת 2015 עברתי לבלוג עצמאי תחת השם ״נשואה למאפייה״ ומשם כבר לא יכולתי לעצור וזה הפך לעיסוק העיקרי שלי.

יש המון בלוגים של אוכל ואפייה, במה את שונה מאחרים ?

אני חושבת שהבלוג שלי מדבר בגובה העיניים, בתור אחת שהתחילה לאפות רק בגיל 40 וצברה המון ניסיון במתכונים שונים, שכל אחת ואחד יכולים לאפות מבלי להסתבך ממצרכים פשוטים שיש  בבית. מהבלוג ניתן לחוש אהבה אדירה לאפייה, אפיה יום יומית שכולם יכולים להתחבר אליה גם ללא ניסיון מקדים.

Keren is wearing The short trench, The wide leg denim, essential t-s 

שמך הולך לפניך.. מעטות הנשים שלא מכירות אותך, איך יוצרים מודעות כזו ?

קשה לי שים את האצבע של מתי חל השינוי, זה התחיל מזה שפשוט אהבתי לאפות וניסיתי קצת לשתף במה שאני עושה. ככל הנראה, השילוב בין מתכונים טובים, עבודה קשה ואותנטית היו הרכיבים שגרמו לזה לעבוד. אם נוסיף לזה את שם הבלוג ״נשואה למאפייה״ שהוא קליט, הכל יחד גרם לאנשים לחזור. גם לי לקח זמן להבין ולהעריך את מה שנוצר כאן, נוצרה קהילה נדירה שנותנת לי לא פחות ממה שאני נותנת לה.

Keren is wearing The rib stripes top, Wide leg denim , classic loufers

מה את הכי אוהבת בעבודה שלך ?

אני הכי אוהבת את מה שאני גורמת לאנשים לעשות , הבלוג הזה זכה לגרום לאנשים להעיז, למצוא את עצמם, למצוא נחמה, להיזכר בבית, ליצור את קול המטבח של הבית שלהם ועוד כל כך הרבה רגעים ודברים מופלאים. אותם אנשים גורמים לי לצאת מהגבולות של עצמי, להיות יותר יצירתית לכתוב תוכן טוב יותר ולצלם בצורה מושקעת ומושכת יותר, ואני נהנת מכל רגע בעשייה הזו.האם חלמת להגיע למקום שאת נמצאת בו היום ?

החלום העיקרי שלי לא היה במה, הוא היה באיך. חלמתי לעשות דברים בעלי אימפקט גדול, זה עבד, כל פעם אני מתרגשת לראות כמה השפעה יש לקהילה העצומה הזו וזמנים כאלו מחדדים את זה עוד יותר.

Keren is wearing The rib stripes top, Horse leg buckle belt , super stretch denim

קהילה גדולה זה כוח עצום, האם יצא לך להשתמש בכוח הזה במצב הנוכחי?

הכוח של עם ישראל בכלל ושל קהילותיו השונות בפרט התגלה במלוא הדרו בתקופה הזו. הקהילה שלנו השתמשה בשני הכלים הכי חזקים שלה כדי לעזור, הכלי הראשון הוא המאסה, הקהילה מאוד גדולה והשתמשנו בכוחה האדיר לכל סוגי העזרה שאנשים צריכים להפיץ בצורה מהירה ורחבה. והכלי השני הוא האהבה לאפייה, כבר ארבעה שבועות שאנחנו לא מפסיקים לאפות לחיילים שלנו ולמפונים. זה התחיל מכמה הודעות ממפונים, מיד הרמתי ימי אפייה וגייסתי בנות לאפות אצלי מחמש כל בוקר כדי להגיע עם כמה שיותר מארזים, מאז אני לא מפסיקה. הדבר שהכי מרגש אותי הוא לאפות ולחבק את הגיבורים שלנו.

Keren is wearing The solid light weight cardigan , silk lace top , super stretch denim

הקהילה שלך פרוסה בכל הארץ, איך המצב הנוכחי השפיע עליה ועל השיח שלך עם הקהילה?

קודם כל גיליתי שחלק גדול מהקהילה שלי היא מהעוטף ושדרות, זה חיזק אותנו כקהילה, גם בשיחה וגם בעזרה ההדדית. השגרה חסרה לכולם, המחשבות והעצב נחתו על כולנו, האפייה מהווה תרפייה והאוכל מנחם ומקל על הכאב, הקשר הזה מחבר את הקהילה הנפלאה שאני גאה להיות חלק ממנה, וזה עוזר לנו לעבור את התקופה קצת יותר בקלות.לכל אחת ואחד מאיתנו יש סיפור אישי שמתחבר לאירועים הקשים שאני חווים, יכולה לשתף?

בעלי לשעבר הוא דיג׳׳יי למחייתו ואמור היה לעלות לנגן בנובה בשעה 06:30 בבוקר, יומיים לפני השבת הנוראית ההיא שינו לו את השעה ל 9:00. בשעה 7:00 הוא יצא לכיוון המסיבה יחד עם הבת שלי וחבר שלה, ולמזלנו הגדול הם לא הספיקו להגיע למסיבה. בדרך אמרו לו לחזור לאחור. לקח להם לא מעט זמן להתאושש מהמראות, ולי מהסיוטים של מה היה יכול לקרות להם. אני הייתי בת מזל אבל לצערי הרבה אמהות היו פחות. הלב שלי איתן, אני לא מצליחה לישון בלילה כמו רוב האזרחים שלנו.

Keren is wearing The black line white cardigan, white silk lace top, super stretch denim

אפייה זה סוג של תרפייה, האם את מרגישה שבימים אלו מעגל האפייה גדל ?

בקורונה המעגל גדל בעיקר מהשהייה בבית והצורך במעש, בתקופה הזו המעגל גדל כדי לתת מזור לנפש שכל כך נפגעה וגם כדי לחזק את האחר, בכל מקרה רבות הן הסיבות לאפות וכל אחד ואחת מוציאים את הסיבות הנכונות להם.

Keren is wearing The double breasted blazer , super stretch denim, white essential t-s

איפה קרן אגם בעוד 5 שנים ?

יש לי הרבה חלומות, אבל אני בעיקר רוצה לחיות עם עצמי בשלום, שתהיה לי נחת ושלווה, אולי זה נשמע פשוט אבל התקופה הנוכחית חידדה לכולנו כמה זה בכלל לא. בתקווה לימים טובים ושקטים יותר.

Photos : orit pnini 


Leave a comment

Comments will be approved before showing up.

*
למדוד בבית

על מנת להקל עליך את תהליך הרכישה, אנחנו מאפשרים לך למדוד בבית ולשלם רק על הפריטים שמתאימים לך

איך זה עובד?
  1. הוסיפי עד 5 פריטים לסל הקניות
  2. סמני את האופציה - למדוד בבית בסל הקניות ושלמי רק 1% מערך ההזמנה
  3. הפריטים ישלחו אל ביתך עם שליח בחינם
  4. מרגע קבלת הפריטים יהיו לך 72 שעות להחליט איזה פריטים ברצונך לשמור.
    בתום 72 שעות אנחנו נחייב אותך רק על הפריטים שהחלטת להשאיר אצלך.
איך מחזירים פריטים?

עלות המשלוח חזרה על חשבון הלקוח